Diensten

Wat kun je verwachten van jouw online boekhouding?

Als je als zzp’er of mkb’er kiest voor Het Boekhoudmannetje krijg je een volledig bijgewerkte online boekhouding en gegarandeerd op tijd ingediende aangiftes bij de Belastingdienst. Dat klinkt leuk maar wat houdt dat precies in? Nou, hieronder heb ik opgesomd wat er in de online boekhouding van het Boekhoudmannetje is inbegrepen. 

1. Boekhouding maandelijks online bijgewerkt, verkoop, inkoop en bank

Iedere maand wordt je boekhouding online volledig bijgewerkt. Alle facturen die je naar je klanten hebt verzonden, bonnetjes en inkoopfacturen die je ontvangen hebt en je bankafschriften worden netjes geboekt. Zo heb je elke maand een duidelijk overzicht van je opbrengsten en kosten en of je nog iets verdiend hebt.

2. BTW-aangifte per maand of per kwartaal

Iedere ondernemer moet omzetbelasting aangifte (BTW) doen. Normaal moet je over je verkopen BTW afdragen en over je inkopen BTW terugvragen. Dus bij een gezonde onderneming moet je doorgaans BTW betalen (uiteraard zijn er uitzonderingen zoals verlegde BTW of import).
De BTW-aangifte moet meestal per kwartaal gedaan worden, eind april – juli – okt – jan. Elk kwartaal krijg je een overzicht van je BTW-aangifte en of je moet betalen of dat je geld terugkrijgt. De BTW-aangifte wordt direct bij de Belastingdienst ingediend, zodat je nooit meer te laat bent en of boetes krijgt. Je hebt toegang tot je eigen administratie en je kan real-time zien wat hoe de BTW-aangifte er uit zal zien, dus geen verrassingen.

3. Overzicht uitstaande verkopen (Debiteuren) en inkopen (Crediteuren)

Als je een verkoopfactuur naar je klant verstuurd ontstaat er een Debiteur. Hetzelfde geldt voor inkoopfacturen alleen ontstaat er dan een Crediteur. Bij de Debiteur krijg je nog geld en bij de Crediteur moet je nog betalen. Wanneer je de betaling ontvangt of moet betalen is afhankelijk van de betalingstermijn die je hebt afgesproken. We bieden een overzicht van je Debiteuren en Crediteuren zodat je precies weet van wie je nog geld krijgt en aan wie je nog moet betalen.

4. Hulp bij incasseren van verkoop facturen (Debiteuren)

Het is natuurlijk heel vervelend als je klant om wat voor reden niet kan of wil betalen. Op een gegeven moment kun je een incassobureau inschakelen, maar vaak is dan de relatie niet heel goed meer en dat is zonde. Ik kan je helpen om bij uitzonderlijke gevallen het incasseren van je geld te versnellen door bijvoorbeeld het versturen van brieven en e-mails of telefonisch contact op te nemen.

5. Versturen van verkoopfacturen met Betaallink

Vanaf nu heb je geen aparte software meer nodig om zelf verkoopfacturen te versturen. Deze kunnen ook heel makkelijk gemaakt en online verstuurd worden via ons boekhoudprogramma. De verkoopfactuur kun je aanpassen met je eigen logo en betaallink. De betaallink maakt het je klanten gemakkelijk om de betaling te doen, waardoor je sneller betaald krijgt. Daarnaast zijn de verkoopfacturen gelinkt aan de administratie en bespaar je veel tijd.
Ben je liever ook geen tijd meer kwijt aan het maken van verkoopfacturen? Dit kan je ook aan ons uitbesteden.

6. Toegang tot je eigen online boekhouding, uren registratie, offertes en nieuwsbrieven

Als je wilt kun je 24/7 toegang krijgen tot je eigen online administratie. Je kunt dan precies zien wat er geboekt is en overzichten inzien. Daarnaast kun je ook offertes, digitale facturen en herinneringen e-mailen en je urenregistratie bijhouden.

7. Kwartaal -en jaaroverzichten (V&W en balans) en jaarrekening

Elk kwartaal krijg je inzicht in een financieel overzicht van je winst- en verliesrekening, balans en BTW overzicht over de afgelopen periode. Elk jaar krijg je een jaaroverzicht van het voorgaande jaar. Dit overzicht bestaat uit een winst- en verliesrekening, balans en een heldere toelichting. Bij een B.V. krijg je een jaarrekening die voldoet aan de Kamer van Koophandel standaarden die nodig zijn om jaarlijks te kunnen deponeren.

8. Inkomstenbelasting inclusief je Partner

Elke jaar, uiterlijk juni moet bijna iedereen aangifte doen voor de Inkomstenbelasting. Dit is persoonlijk en niet aan je onderneming gebonden. Bij een Eenmanszaak val je onder de inkomstenbelasting. Dit houdt in dat het resultaat (winst en verlies) onderdeel is van je privé aangifte. Je inkomstenbelasting aangifte wordt volledig verzorgd en uiteraard ook die van je fiscale partner, vaak diegene waar je mee samenwoont of gehuwd bent. Uiteraard wordt samen met jou gekeken of alle aftrekposten zijn meegenomen, zodat je niet teveel belasting betaald.

9. VPB Aangifte & AVA bij een Besloten Vennootschap 

Bij een Besloten Vennootschap (B.V.) is dat anders en valt de onderneming onder de Vennootschap Belasting (VPB). Bij een B.V. is dit iets ingewikkelder en zijn de regels strenger waardoor de VPB aangifte in overleg met je zal gebeuren. Naast de VPB aangifte dien je bij een B.V. ook een jaarrekening te deponeren bij de Kamer van Koophandel en ben je verplicht om een AVA (Algemene Vergadering van Aandeelhouders jaarlijks te houden).Uiteraard wordt samen met jou gekeken of alle aftrekposten zijn meegenomen, zodat je niet teveel belasting betaald en je aan alle formaliteiten hebt voldaan die je wettelijk verplicht om te doen.

10. Gratis Overstapservice

Je administratie uit voorgaande periode wordt verwerkt, zodat je per jaar een duidelijk en helder overzicht hebt. Vaak zitten ondernemers, voordat ze bij Het Boekhoudmannetje beginnen, bij een boekhoudkantoor of Accountant. Om het overstappen nog gemakkelijker te maken is er de gratis overstapservice. Je hoeft alleen maar de overzichten van voorgaande maanden te mailen. Kom je er niet uit? Dan neem ik contact met je contactpersoon van je boekhoudkantoor op en regel de rest.

11. Boekhoudmannetje scan: Betaal je niet teveel Belasting?

Niemand wil teveel belasting betalen, daarom is er de Boekhoudmannetje-scan. Er wordt gekeken welke kosten je kunt aftrekken, welke regels er zijn en hoe je kunt besparen.

12. Onbeperkt aantal boekingen

Vaak kun je een abonnement afsluiten bij een Boekhouder en of Accountant waarbij je maar een beperkt aantal boekingen per maand mag laten doen. Zo kan het zijn dat je maandelijkse kosten veel hoger uitvallen dan dat je verwacht had. 

Bij jouw Boekhoudmannetje wordt gewoon je volledige boekhouding bijgehouden zonder limieten en beperkingen of extra kosten!

13. Gratis handige boekhoud-APP en of eigen e-mailadres

Je kunt gemakkelijk en eenvoudig je bonnetjes, facturen en of documenten delen via je eigen boekhoud-APP of een uniek e-mailadres dat je van ons krijgt. Geen gedoe met kopiëren of papieren rompslomp. Zo kun je bijvoorbeeld na het tanken gewoon een foto knippen van het bonnetje en de rest regelt je Boekhoudmannetje. Wel zo gemakkelijk en handig!

14. Automatische koppeling met je bank

Eenmalig koppelen we je administratie met je zakelijke bankrekening. Daarna gaat de rest vanzelf. Je bankrekening wordt realtime bijgewerkt. Dus je hebt altijd een up to date administratie en een helder overzicht van je financiële positie. Wel zo handig bij het zaken doen…

Met je Boekhoudmannetje sta je niet alleen!

Ik help je met de boekhouding en sta je met raad en daad bij. Dus ervaar ook het gemak van zorgeloos boekhouden en meld je aan.

boekhouden voor zzp en mkb
Scroll naar boven