076 888 26 40 info@boekhoudmannetje.nl
Veel gestelde vragen
GRATIS APP Starters & ZZP

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een aantal veel gestelde vragen. Als je vraag er niet tussen zit stel deze dan via de contactpagina of chat. Het Boekhoudmannetje staat voor je klaar!

Vraag: Wat is de looptijd van de samenwerking?

Het Boekhoudmannetje doet er alles aan om voor een lange termijn samenwerking aan te gaan. Mocht je toch willen opzeggen dan kan dit met een minimale opzegtermijn van 3 maanden. Een e-mailtje is hierbij voldoende.

Vraag: Wat houdt de overstapservice van het Boekhoudmannetje in?

Je administratie uit voorgaande periode wordt verwerkt, zodat je per jaar een duidelijk en helder overzicht hebt. Vaak zitten ondernemers, voordat ze bij Het Boekhoudmannetje beginnen, bij een boekhoudkantoor of Accountant. Om het overstappen nog gemakkelijker te maken is er een Overstapservice. Je hoeft alleen maar de overzichten van voorgaande maanden te mailen en kom je er niet uit dan neem ik contact met je contactpersoon op en regel de rest.

Vraag: Wat houdt de Belastingscan in van het Boekhoudmannetje?

Niemand wil teveel belasting betalen, daarom is er de Boekhoudmannetje Belastingscan. Er wordt gekeken welke kosten je kunt aftrekken, welke regels er zijn en hoe je kunt besparen.

Vraag: Wat houdt een gratis advies gesprek in?

Je krijgt een gratis advies gesprek. Hierin wordt samen met jou gekeken naar je onderneming en wat er eventueel beter of anders zou kunnen. Uiteraard is het aan jou of je er iets mee wil doen.

Vraag: Wat kost het Boekhoudmannetje?

Je betaald €100,00 (excl. btw) per maand, voor BV's geldt een tarief van €175,00 (excl. btw) per maand. Niks meer of minder. Voor dit bedrag krijg je de volledige diensten, zoals hier beschreven.

Vraag: Hoe werkt de betaling aan het Boekhoudmannetje?

Je krijgt begin van de maand een factuur over de vorige maand. Je betaald dus achteraf. De betalingstermijn is 7 dagen en er kan per automatische incasso of bankoverschrijving betaald worden.

Vraag: Zitten er nog addertjes onder het gras?

Nee, zo ben je bijvoorbeeld niet gelimiteerd aan het aantal boekingen of wordt je inkomstenbelasting aangifte niet nog extra in rekening gebracht. Indien er extra kosten zouden zijn in verband met extra werkzaamheden dan worden deze van te voren met je besproken en vastgelegd.

Vraag: Wat gebeurd er met mijn gegevens?

Je gegevens worden gegarandeerd niet met derden gedeeld en opgeslagen in een beveiligde omgeving.

Vraag: Voldoe ik aan mijn wettelijke verplichtingen?

Ja, het Boekhoudmannetje voert en bewaard je boekhouding conform wettelijke eisen. Daarnaast doet het Boekhoudmannetje je omzet belasting aangifte per maand of per kwartaal. Tevens wordt 1 keer per jaar je inkomsten belastingaangifte gedaan. Indien van toepassing wordt ook de aangifte voor je Partner gedaan. Voordat een aangifte definitief ingediend wordt zal er indien dit gewenst is eerst overleg met je plaatsvinden.

Vraag: Waar kan ik de app downloaden?

Je kunt mijn app gemakkelijk downloaden via de Playstore en Appstore.

Vraag: Hoe kan het Boekhoudmannetje alle diensten tegen zo’n laag tarief aanbieden?

Het Boekhoudmannetje werkt samen met www.BIZZcounter.nl waardoor de inkoopkosten van het boekhoudprogramma lager zijn dan bij duurdere Aanbieders. De administraties en ontwikkeling van de software gebeurd in eigen beheer en is dus volledig onafhankelijk van anderen.

Vraag: Hoelang duurt het voordat het Boekhoudmannetje voor mij aan de slag kan?

Nadat je je hebt aangemeld via de website, krijg je binnen een dag een brief met hierin onze afspraken die we samen vastleggen. Na ondertekening gaat het Boekhoudmannetje voor je aan de slag en is je administratie vaak binnen een aantal dagen gereed.

Vraag: Hoe weet ik dat mijn boekhouding in goede handen is?

Het Boekhoudmannetje bestaat al sinds 2010 en bestaat uit een team van enthousiaste, ervaren en professionele medewerkers. Die de kernwaarden van het Boekhoudmannetje elke dag weer waarmaken:
Eenvoudig – Flexibel – Tijdsbesparend - lage kosten